• ul. Dworcowa 29, 88-400 Żnin
  • (52) 30 30 350
  • Otwarte: Pon-Pt: 7:30-17:00 | Sob 8:00-13:00

    Aktualności

    Ekonomiczna orka = nie szalej + dociąż

    Tuż przed pokazem maszyn na polu pokazowym za działkami miał miejsce test spalania paliwa przez ciągnik zetor forterra 140HSX 136KM podczas pracy z pługiem. - Staraliśmy się pokazać, że prędkość przejazdu nie zwiększa wydajności, a okupujemy to tylko większym zużyciem paliwa - powiedział Robert Szewczyk.

    Zetor forterra 140HSX 136KM wyjechał w pole z pługiem obrotowym ibis LS 3+1 Premium Long produkcji Unii Group. Test spalania paliwa polegał na czterokrotnym przejechaniu w tym zestawie 100-metrowego odcinka. Głębokość orki wyniosła za każdym razem 29 cm, a pług pracował na szerokości 1,68 metra. Natomiast każdy przejazd był inny. 

    Za pierwszym razem ciągnik przejechał trasę z przednim obciążeniem sięgającym 800 kg z prędkością obrotową silnika 1.750 obrotów na minutę, a trasę pokonał w czasie 62 sekund. 

    Podczas drugiego przejazdu zwiększono prędkość obrotową silnika do 2.250 obrotów na minutę i okazało się, że tę samą trasę przy zwiększonych obrotach można pokonać w ciągu 50 sekund. 

    Trzeci przejazd wykonany był z prędkością znów 1750 obrotów na minutę, ale bez przedniego obciążenia. Czas przejazdu wyniósł w tym wypadku 64 sekundy. Za czwartym razem wykonano przejazd przy maksymalnej prędkości obrotowej silnika, także bez balastu i w tym wariancie trasę pokonano najszybciej, bo w ciągu 49 sekund. Ciągnik wyposażony był w przepływomierz oraz urządzenie nadawcze, które uruchamiane było przez osobę z publiczności. Urządzenie pomiarowe łączyło się przez wi-fi z laptopem wyposażonym w odpowiedni program, w którym można było - po wpisaniu odpowiednich parametrów - zbadać spalanie. Parametry brane pod uwagę podczas testu to odległość, głębokość orki, obroty silnika i szerokość pługa

    - Efekty są jednoznaczne - powiedział Robert Szewczyk, dyrektor marketingu Zetor Polska. - Najniższe zużycie paliwa ciągnik uzyskał przy pełnym obciążeniu i przy optymalnych obrotach, czyli około 1.750 obrotów na minutę. Jeśli się będziemy tego trzymać, zużycie paliwa wyniesie 12,76 litra na hektar. Natomiast przy jeździe z maksymalną prędkością zużycie paliwa wyniosło 16,5 litra na hektar, a więc bardzo dużo.

    Inne wnioski po teście są takie, że przejazd bez przedniego obciążenia generuje zużycie paliwa o ponad litr większe niż podczas przejazdu z obciążnikiem.

    Magdalena Kruszka
    Pałuki Tygodnik Lokalny
    www.palukitv.pl

    Oddziały

    BARCIN
    ul. Kasztanowa 4
    tel. (52) 38 33 641
    tel. kom.: 511 457 109

    ŚRODKI OCHRONY ROŚLIN / ŻNIN
    ul. Dworcowa 25
    tel. kom.: 694 383 177
    tel. kom.: 668 319 615

    SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE
    ul. Kościuszki 15
    tel. kom.: 601 900 523
    tel. kom.: 798 806 219

    Oddziały

    FLANTROWO 2
    tel. kom.: 783 296 780
    tel. kom.: 798 806 234

    WAŁCZ
    ul. Bydgoska 74
    tel. (67) 387 18 80
    tel. kom.: 607 528 379

    HUTA
    ul. Poznańska 15
    64-708 Huta
    tel. kom.: 572 352 722

    Uwaga! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

    Zrozumiałem
    © 2024 INTER-VAX sp. z o.o. All Rights Reserved.

    INTER-VAX spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Żninie, ul. Dworcowa 29, 88-400 Żnin, REGON: 091276553, NIP: 5621004712, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000962013. Kapitał zakładowy: 1 616 000 zł

    Podane na stronie internetowej ceny mogą ulec zmianie i nie są oferta handlowa w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego.

    Polityka prywatności | Polityka cookies